آموزش نام گذاری کوچه ها و تنگل های آبخورگ در سرویس اینترنتی Google Map

آبخورگ زادگاه من است .گرچه سال هاست من همچون صدها خانواده دیگر آبخورگی مجبور به مهاجرت شده ام .و شاید تا هجرت ابد ی دیگر در آن جا مسکن نگزینم ،اما برای همیشه آبخورگ زادگاه و وطن من است. و به آن عشق می ورزم که پیامبر فرمود:«حب الوطن من الایمان».

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

توجّه توجّه 1 : داشتن اکانت Gmail الزامی است.

توجّه توجّه 2 : در ابتدای کار تغییرات شما به صورت آنی اعمال نخواهد شد چون صحت اطلاعات ورودی با دیگر کاربران چک خواهد شد. پس دلسرد نشوید و شکیبا باشید وبه هدف اصلیتان که آشنایی دیگران به وطنتان هست فکر کنید.

 

آموزش:

ابتدا سایت GOOGLE MAP  را که با همین نام موجود است باز کرده و سپس برای شروع ویرایش نقشه کافیه از لینک Edit یا Feedback که در گوشه صفحه نقشه  استفاده کنید یا مستقیماً به mapmaker.google.com بروید و کار را شروع کنید. 

ثبت مکان:

برای ثبت یک رستوران، بیمارستان و ...، از منوی Add new در بالای نقشه، Add a Place را انتخاب کنید و بعد طبق تصویر ماهواره ای مکان دقیق را مشخص کنید و اطلاعاتش را وارد کنید.
 


 
  
اضافه کردن جاده:
برای ثبت یک کوچه، خیابان و ...، از منوی Add new در بالای نقشه، Add Roads, Rivers, Railways را انتخاب کرده، نوعش را انتخاب و با توجه به تصویر ماهواره ای مسیر دقیق و سایر اطلاعاتش را وارد کنید.
ویرایش محل برای ویرایش اطلاعات مکانی که قبلاً روی نقشه ثبت شده، از منوی Edit در بالای نقشه، Select a Place را انتخاب کرده و بر روی مکان مورد نظرتان کلیک کنید. در این مرحله، بالونی روی آن محل ظاهر می‌شود که حاوی یک منوی Edit است و می‌توانید گزینه مورد نظرتون را انتخاب کنید.
 
برای ویرایش اطلاعات:
جاده‌ای که قبلاً ثبت شده، از منوی Edit در بالای نقشه، Select a Line را انتخاب کرده و بر روی جاده مورد نظرتان کلیک کنید. در این مرحله، بالونی ظاهر می‌شود که در آن یک منوی Edit وجود دارد ، گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. مثلاً اگر یک جاده بدون نام روی  نقشه است با انتخاب گزینه Edit entire road می‌توانید نام جاده را ثبت کنید.
پس از انجام یک ویرایش و ذخیره اون باید منتظر ماند تا کاربران دیگه ویرایش‌تان را بررسی و تأئيد کنند و پس از تأیيد هم گاهی چند روز طول می‌کشد تا اطلاعات جدید روی نقشه گوگل (نه نقشه ساز) ظاهر شود. البته هر چه بیشتر ویرایش کنید اعتبارتون بالاتر می‌رود و ویرایش‌هایتان سریع‌تر تأیيد می شوند.
 


«این آموزش با کمی تغییر ازطریق جستوجوی اینترنتی ازسایت http://www.esfahanemrooz.ir/  بهره گرفتم.»


توجّه توجّه 3 : با توجه به تحریم های گوگل علیه ایران برای استفاده از سرویس قرار دادن عکس از فیلتر شکن استفاده نمایید. البته به غیر از سایت یاد شده در ذیل موارد دیگری نیز هست که با یم جستوحو به آسانی پیدا می شود. اما راه حل اصل همین موردیستکه ذکر شد.



 

برای آپلود تصویر مکان مورد نظر در گوگل ارث بایستی در

 

سایت http://www.panoramio.com یک اکانت ایجاد کنید البته چون این سایت با اکانت

Gmail  نیز کار می کند کافیست در این سایت روی دکمه Sign in  کلیک کرده و با اکانت

Gmail  خود وارد شوید. 

 

sign in 

پس از ورود به سایت Panoramio  روی لینک Upload کلیک کرده و در پنجره ای که باز می شود روی دکمه Browse  کلیک کرده و تصویر مورد نظر خود را از روی هارد کامپیوترتان انتخاب 

کنید و روی  دکمه Upload کلیک کنید اگر می خواهید چند تصویر را آپلود کنید روی دکمه های 

Browse موجود کلیک کنید و تک تک تصاویر را از روی هارد کامپیوتر تان انتخاب کنید و در آخر 

روی دکمه Upload کلیک کنید و صبر کنید تا تصاویر به سرور سایت منتقل شوند در پنجره که باز 

می شود برای تصویر عنوانی را تایپ کنید و روی دکمه Save کلیک کنید به این ترتیب تصویر در 

اکانت شما در سایت قرار می گیرد و حال نوبت به مشخص کردن محل تصویر در گوگل ارث است به گوگل ارث بروید و محل مور نظر را بیابید و آدرس طول و عرض جغرافیایی آن را یاد داشت کنید  اگر میخواهید دقیق باشد با ابزار Add Place Mark  که از منوی Add قابل دسترسی است و یا  از آیکن آن در نوار ابزار Google Earth استفاده کرده و روی محل مورد نظر کلیک کنید در پنجره ای که باز می شود قسمت Latitude و Longitude طول و عرض جغرافیایی محل مورد نظر می باشد. 

 

 حال به سایت Panoramio  رفته و در لینک Your Photo روی تصویری که میخواهید در گوگل

  ارث مکان آن را مشخص کنید کلیک کنید تا باز شود و روی دکمه Map This Photo کلیک کنید در پنجره ای که باز می شود در قسمت City or Place آدرس طول و عرض جغرافیایی که در  مرحله قبل به دست آورده اید را قرار دهید.برای اینکار می توانید در پنجره گوگل ارث ابتدا عدد  Longitude را با کلیک راست کپی کرده و  در قسمت City or Place با کلیک راست Paste کنید  و یک space بزنید و مجددا در پنجره گوگل ارث عدد Latitude را با کلیک راست کپی کرده و  در قسمت City or Place با کلیک راست Paste کنید و روی دکمه Search  کلیک کنید به این 

ترتیب سایت Panoramio محل تصویر و تصویر را نمایش می دهد. 

 

مجتمع آموزشی امام علی ع  

و روی دکمه Save Position  کلیک کنید. 

  جمع آوری توسط سعید ذوالفقاری




:: موضوعات مرتبط: آبخورگیات , ,
:: برچسب‌ها: آبخورگ , گوگل مپ , گوگل ارث , سعید ذوالفقاری , آموزش , آبخورگ ما , تنگل , نام گذاری , abkhorgema , abkhorg , google map , google earth ,
:: بازدید از این مطلب : 767
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : حسین ذوالفقاری
ت : پنج شنبه 4 تير 1394
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی